Spring Creek en Motueka

3 november 2018 - Motueka, Nieuw-Zeeland

Op vrijdag 2 nov vertrokken we vanuit Kaikoura naar onze volgende camping: Spring Creek Holiday Park. Hier verbleven we 1 nacht. Dit ligt vlakbij Blenheim. Eerst bezochten we in Kaikoura nog de zeehondenkolonie. Na ruim 2 uur kwamen we aan in Spring Creek. Het zonnetje scheen heerlijk en we hadden een campingplaats tegenover de speeltuin waar Evi en Isa zich heerlijk hebben vermaakt.
's Avonds hebben we weer op de camping gekookt.

De volgende dag gingen we naar Motueka, vlakbij Abel Tasman National Park. Dit was ook weer ruim 2 uur rijden. Onderweg hebben we in de stromende regen een korte wandeling (Tawa walk) gemaakt bij Pelorus Bridge Scenic Reserve. Ook zijn we gestopt in Nelson. Daar was het gelukkig weer droog en zijn we vanaf de Botanical Reserve in een half uur helemaal naar boven naar Botanical Hill gelopen. Hier is namelijk het official centre of New Zealand. Vanaf Nelson was het nog ca 50 km naar onze camping Motueka Top 10. Hier verblijven we 3 nachten.
Morgen gaan we een tour maken naar het Abel Tasman Park.

1. Marja:
    3 november 2018
    Mooi allemaal. En wat leuk dat jullie die zeehonden gezien hebben. Veel reispret, geniet ze.
  2. Jenny:
    3 november 2018
    Veel plezier in Abel Tasman. Moet prachtig zijn (en intussen doe ik even een zonnedansje voor jullie...)
  3. Mieke:
    3 november 2018
    Ziet er mooi uit en veel plezier op jullie volgende bestemming