Invercargill en The Catlins

18 november 2018 - Kaka Point, Nieuw-Zeeland

We worden op vrijdagochtend wakker met regen en de rest van de dag blijft het regenen.
We vertrekken rond 09.00 uur om via de Southern Scenic Route naar Invercargill te rijden. Dit duurt ongeveer 3 uur. Na aankomst op de camping eten we wat en gaan daarna boodschappen doen. Daarna rijden we naar Bluff, het zuidelijkste stadje van het Zuidereiland. Hier staat een wegwijzerpaal met verschillende plaatsnamen en de afstanden. 's Avonds eten we pasta op de camping.
Morgen rijden we ook weer via de Southern Scenic Route door The Catlins naar onze volgende camping, Kaka Point Camping Ground waar we 2 nachten verblijven.

Gelukkig is het de volgende dag droog. We rijden langs de kust door The Catlins. Een mooi gebied dat vaak (onterecht) wordt overgeslagen wegens tijdsgebrek.
Om naar de verschillende stops te komen, moet je soms over gravelwegen. Omdat dat officieel niet mag met de camper had ik van tevoren al aangekruist wat we wel en niet konden doen. Bij navraag bij het weggaan van onze camping vanochtend bleek dat er sommige wegen recent geasfalteerd zijn dus konden we bijv. wel naar Waipapa Point (met de vuurtoren en hier zagen we ook een zeeleeuw) en Slope Point (het zuidelijkste punt van het Zuidereiland).
Verder zijn we ook gestopt bij Curio Bay,
Niagara Falls en McLean Falls. Deze laatste waren erg mooi en de 3 km gravelroad wel waard. Toen was het bijna 16.00 uur en naar onze camping was het nog een uur rijden. Morgen hebben we nog de hele dag om de andere stops te doen.
Op de camping hebben we gegeten en daarna zijn we nog naar Roaring Bay gereden. Hier komen als het goed is bij schemering de zeldzame geeloogpinguïns uit het water aan land. Eigenlijk waren we iets te vroeg. We hebben er 1 gezien maar dit was te ver om foto's te nemen. Ook zagen we nog een zeehond.

Op zondag zijn we nog bij de volgende stops geweest: Florence Hill lookout, Lake Wilkie, Matai Falls, Purakaunui Falls, Tunnel Hill en Nugget Point. 's Avonds zij we uit eten geweest.
Morgen rijden we naar Dunedin. Hier verblijven we 3 nachten op Dunedin Holiday Park.

1. Marja:
    18 november 2018
    Ziet er allemaal weer heel mooi uit. Het is vast alleen maar genieten genieten en genieten voor jullie. Nou geniet nog maar even verder door!. Veel reis plezier.