Akaroa

26 november 2018 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Op zaterdag rijden we van Lake Tekapo naar Christchurch. We rijden eerst langs Fairlie Bakehouse dat bekend staat om de hartige pies.
Daarna naar Christchurch om de racefiets op te halen en dan naar Akaroa Top 10 waar we rond 17.30 uur aankomen. Snel installeren en lopen naar het stadje om te eten.
Morgen heeeeel vroeg op om naar Lake Pegasus te rijden voor de triathlon. En oja het regent..........

Zondag gaat om 04.00 uur de wekker. Het is nog een uur en 3 kwartier rijden naar Lake Pegasus en om 08.45 uur begint de race. We zijn er 07.10 uur en kunnen vlakbij het parcours parkeren. Gelukkig is het droog al staat er wel een koude wind. Edwin gaat zich klaarmaken en ik ga kijken waar we telkens kunnen staan om hem aan te moedigen. Edwin moet 500 meter zwemmen, 15 km fietsen en 5 km hardlopen. We konden hem goed aanmoedigen. Het zwemmen was moeilijk met die wind maar al met al mag hij trots zijn op deze eerste triathlon.
Na de race hebben we de fiets teruggebracht en zijn we teruggereden naar Akaroa. 's Middags hebben we rustig aan gedaan en 's avonds voor de laatste keer pannenkoeken gegeten. Morgen onze laatste volle dag in Nieuw Zeeland.

Op maandag gaan we eind van de ochtend naar het centrum van Akaroa. We hebben hier wat rondgelopen en gegeten en 's middags lekker een rustige middag in de camper. 's Avonds zijn we uit eten geweest. Morgen gaan we de camper inleveren en vliegen we 's avonds terug. We komen woensdag begin van de middag aan op Schiphol en dan zit onze reis er echt op.
We hebben aan Evi gevraagd wat ze het mooiste vond en dat waren toch wel de bergen.

1. Jenny:
    26 november 2018
    Wauw, knap hoor Edwin 👍🏼
    Hele goede reis!!
    Gauw daten 😉
  2. Mieke:
    28 november 2018
    Top gedaan die triathlon en alweer bijna naar huis, tijd is snel gegaan💋