Dunedin en Otago schiereiland

21 november 2018 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Op maandag rijden we het laatste stukje van de Southern Scenic Route naar Dunedin. Het is ongeveer 1,5 uur rijden. Het is de tweede stad van het Zuidereiland qua aantal inwoners en een universiteitsstad. We zetten de camper op de camping en gaan met de bus naar het centrum. Hier lopen we wat rond langs de mooie gebouwen en we halen alvast onze tickets voor morgen. We gaan dan namelijk met de Taieri Gorge Railway een treinreis van 4 uur maken. We eten 's avonds op de camping. Het regent weer zo'n beetje de hele dag en het is ook koud.

De volgende dag staan we vroeg op om de bus naar het centrum te nemen. We lopen naar het treinstation en de trein staat al klaar. We zoeken onze plaatsen en wachten tot we vertrekken om 09.30 uur. Dan wordt er omgeroepen dat er door de hevige regenval grond is weggespoeld op de route en de trein daardoor niet rijdt. Hebben wij weer. We boeken om naar de volgende dag en hopen maar dat deze treinreis wel doorgaat. Het blijft de hele dag regenen en we brengen de dag door in het centrum. We lopen een klein gedeelte van de Street Art Trail. Een route met muurschilderingen.
De trein gaat om 09.30 uur en 14.30 uur en we bellen begin van de middag om te informeren of de middagtrein wel gaat, maar helaas. Later in de middag blijkt ook dat morgen de trein niet zal rijden en zelfs voor de rest van de week geannuleerd is.
Morgen gaan we naar het Otago schiereiland. Hier hebben we voor 16.00 uur een pinguïn tour geboekt maar gezien de pech die we al hebben deze vakantie verwachten we hier niet al te veel van.

De volgende ochtend doen we rustig aan. We vertrekken rond 11.00 uur naar het Otago schiereiland. Ook vandaag regent het weer lekker door. Onze eerste stop is Sandfly Beach maar daar zullen we niet komen want de weg is afgesloten. Daarna rijden we door naar het Royal Albatros Centre. We boeken geen tour en lopen daar wat rond. Helaas zien we geen albatrossen. Daarna gaan we richting Nature Wonders waar we de enige zijn voor de tour van 16.00 uur. We rijden eerst naar punt waar we veel zeehonden zien en daarna naar het pinguïn gebied. We zien 3 blauwe pinguïns van dichtbij en op het strand zien we een paar geeloogpinguïns. Na de tour rijden we terug naar de camping waar we eten. Morgen rijden we naar Omarama Top 10 Holiday Park waar we 1 nacht blijven.

1. Elsa:
    21 november 2018
    Wat zonde van al die regen. Hopen dat het beter weer gaat worden!
  2. Marja:
    21 november 2018
    Wat leuk die zeehonden. Maar jammer dat het weer jullie niet mee zit. Hopelijk wordt het wat beter. In ieder geval genieten maar.
  3. Petra:
    21 november 2018
    Laat de zon nu maar veel gaan schijnen! Wel leuk dat jullie nog pinguïns hebben gespot!
  4. Marry Chrispijn:
    21 november 2018
    Het is jammer van het weer, maar gelukkig is er wel genoeg te bezichtigen en hebben jullie zeehonden gezien! 😊
  5. Jenny:
    Mmm balen! Edwin al klaar voor de triatlon? Succes! 💪🏼