Punakaiki

7 november 2018 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Vanuit Motueka gingen we op weg richting Punakaiki. We zijn via Cape Foulwind gereden (ruim 3 uur rijden) want daar is de grootste zeehondenkolonie van Nieuw Zeeland. We zagen er uiteindelijk een stuk of 10. Ook zagen we de weka, een Nieuw Zeelandse vogel.
Vanaf daar was het nog 50 minuten naar Punakaiki. Punakaiki ligt in het Paparoa National Park en staat bekend om de Pancake Rocks. Via een wandeling van 20 minuten loop je langs deze gevormde stenen die op stapels pannenkoeken lijken. Ze liggen vlakbij onze camping die aan het strand ligt. 's Avonds heeft Edwin pannenkoeken gebakken. De camping is niet groot en heeft bijv. geen speeltuintje. Maar voor 1 nacht is het prima. Evi en Isa vermaken zich wel met een bal en takjes en stenen zoeken. 's Avonds nog een mooie zonsondergang gezien.

De volgende dag rijden we naar onze volgende camping: Franz Josef Top 10 Holiday Park. Dit is bijna 3 uur rijden.
We komen hier rond lunchtijd aan en eten een boterham in de camper. Ook zien we vlakbij onze camper een kea, een soort papegaai. Daarna lopen we ca 20 min naar het centrum. Het is dan al aardig aan het regenen en dat belooft niet veel goeds voor de vlucht over de gletsjers en de bergen die we voor morgenochtend geboekt hebben staan. We lopen naar het boekingskantoor en waarschijnlijk gaat de vlucht morgen niet door. We moeten morgenochtend even bellen. Hopelijk kunnen we hem dan nog vrijdagochtend doen. Verder zijn we vanmiddag naar het Kiwi Wildlife Center geweest en vanavond lekker uit eten. Voor morgen wordt ook de hele dag regen voorspeld dus we kijken wel wat we gaan doen als de vlucht niet doorgaat.