Te Anau en Milford Sound

15 november 2018 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

Op woensdag rijden we naar Te Anau. Een klein plaatsje dat ook weer aan een meer ligt, namelijk Lake Te Anau en dit is het grootste meer van het Zuidereiland en het op één na grootste meer van Nieuw Zeeland.
We komen eind van de ochtend op onze camping aan. De camping is op loopafstand van het centrum en een grote speeltuin. Uiteraard stoppen we even bij de speeltuin. De rest van de middag doen we rustig aan en 's avonds eten we pizza in het centrum.

De volgende dag gaat de wekker al om 05.45 uur! We gaan namelijk met de boot naar Milford Sound maar we moeten eerst nog 2 uur rijden naar het vertrekpunt van de boot. We vertrekken om 07.15 uur. De weg er naar toe is al schitterend. We stoppen onderweg bij Mirror Lakes. Onderweg komen we door de Homer tunnel. Dit is een 1,2 km lange tunnel met maar 1 baan. Voor de tunnel is een verkeerslicht en staat aangegeven hoe lang je moet wachten. Vaak zijn er kea's te vinden die knagen aan het rubber van de auto's en campers. Rond 09.45 uur zijn we bij de bootterminal. Onze boot van Southern Discoveries vertrekt om 10.30 uur. Wat een mooie tocht is dit.
In Milford Sound regent het gemiddeld 6813 mm en 182 dagen per jaar. Het is daarmee de natste plaats van Nieuw-Zeeland, maar laten wij nou een keer geluk hebben en prachtig weer hebben. De boot vaart ook langs bij de Underwater Observatory en daar stappen wij uit. Erg leuk om te zien hoe het er onder water uitziet. Na 40 minuten gaan we weer verder met de boot. Rond 13.00 uur zijn we weer terug bij de terminal en rijden we terug naar de camping. 's Avonds eten we weer lekker pannenkoeken.
Morgen rijden we naar de volgende camping, namelijk Invercargill Top 10 Holiday Park. Dit is in het zuiden van het Zuidereiland. Hier blijven we 1 nacht.

1. Jenny:
    15 november 2018