Lake Wanaka en Mount Aspiring National Park

11 november 2018 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

We verblijven 3 nachten op de camping bij Lake Wanaka.
Op zaterdag rijden we eerst voorbij Makarora. Hier is een wandeling van 15 minuten naar de Blue Pools. Zo wel heen als terug stoppen we geregeld voor een foto van Lake Wanaka en Lake Hawea.

's Middags gaan we langs de i-site om te informeren naar vluchten over Mount Cook en de gletsjers. Het wordt morgen goed weer dus als het lukt willen we dan de vlucht doen ipv wachten tot we in Lake Tekapo zijn en het risico lopen dat het weer niet doorgaat. De eerste organisatie zit al helemaal volgeboekt maar de tweede heeft nog wel plek om 13.30 uur! We moeten voor de zekerheid morgen nog wel even bellen ivm het weer maar het ziet er goed uit. Daarna doen we nog wat boodschappen en eten we een heerlijk ijsje bij Patagonia Chocolates. Dan nog even spelen in de speeltuin in het centrum. 's Avonds gaan we lekker uit eten.

Op zondag gaan we eerst naar de Lavendel boerderij.
Aan het eind van de ochtend bellen we voor de vlucht en deze gaat door!! Op naar Wanaka Airport.
Wat schitterend was dit zeg. Je ziet nu pas hoe groot de meren zijn en al die bergen met besneeuwde toppen. We komen dichtbij Mount Cook, de hoogste berg van Nieuw Zeeland en zien ook de grootste gletsjer, namelijk de Tasman Glacier.
Na de vlucht halen we weer een lekker ijsje bij Patagonia en gaan we naar de camping. We eten 's avonds op de camping.

We vonden Wanaka erg leuk. Het ligt mooi aan het gelijknamige meer met in het meer de Wanaka Tree. Morgen gaan we naar Queenstown, ongeveer 1,5 uur rijden. Daar blijven we 2 nachten op Queenstown Lakeview Holiday Park.

1. Marja:
    Wat mooi. Prachtig.
  2. Jenny:
    11 november 2018
    Supermooi! En wat fijn dat het weer nu wel mee zat... lekker genieten 👍🏼
  3. Petra:
    11 november 2018
    Wat gaaf zeg! Ziet er echt heel mooi uit!
  4. Hanneke:
    12 november 2018
    Fijn dat het weer is opgeknapt en dat de vlucht doorgaat!
  5. Mieke:
    14 november 2018
    Wat gaaf zeg super mooie foto’s
  6. Marjolein:
    16 november 2018
    Ohh ja zo mooi daar!!
    En wat een mazzelaar met t weer!!
    Ben je naar de kust geweest aan de kant van Westland? Die is namelijk echt ruig, gaaf om te zien (maar niet om te zwemmen;)

Veel plezier!!